تهران - اقدسیه - خیابان گلزار (ولیعصر ) - کوچه رضاییان - پلاک 8
  • تلفن تماس 021-26755506

  • آدرس ایمیل

۸ راهکار هنر و ادبیات برای آرامش روان

۸ راهکار هنر و ادبیات برای آرامش روان

 

ادبیات و هنر همیشه و در همه جا روح آدمی را با خود درگیر کرده‌اند و حسی را به او بخشیده‌اند که با هیچ تجربه‌ی دیگری به دست نمی‌آید؛ به همین خاطر بیشتر اوقات توصیه می‌شود که در مواقع بحرانی زندگی به سراغ هنر و ادبیات برویم. متخصصان حوزه‌ی روان‌شناسی هم از قدرت هنر بر روان انسان آگاهند و کنار انواع ورزش، مدیتیشن و فعالیت‌های انرژی/ آرامش‌بخش دیگر، مراجعه به هنر را توصیه می‌کنند. تیم لک‌لک بوک در این مطلب مواردی را پیشنهاد داده که به گذر شما از دوره‌های پراضطراب زندگی کمک می‌کند. برای آرامش ذهنتان از فهرست زیر استفاده کنید:

۱. کتاب بخوانید
فرقی نمی‌کند چه کتابی، اما توصیه می‌کنیم کتاب‌هایی بخوانید که برای چند ساعت شما را از هیاهوی بیرون فارغ کنند، یا توصیه‌های کارآمد به شما بدهند.
پیشنهاد لک‌لک بوک:
– مجموعه شعر
– رمان‌های فانتزی یا علمی‌تخیلی
– رمان‌های تاریخی
– کتاب‌های روان‌شناسی
– کتاب‌های ذن

۲. فیلم و سریال ببینید
همه‌مان آرشیوی از فیلم‌ها و سریال‌های ندیده داریم، بروید سراغشان و تا می‌توانید تماشا کنید. فقط دقت کنید که فیلم یا سریالی را انتخاب کنید که حال و هوایتان را عوض کند، نه آن که کشمکش‌های داستانی‌اش ذهن شما را آشفته‌تر کند.
پیشنهاد لک‌لک بوک:
– فیلم‌ها یا سریال‌های عاشقانه
– فیلم‌ها، سریال‌ها و کارتون‌های قدیمی (نوستالژیک)
– فیلم‌ها و سریال‌های فانتزی یا علمی‌تخیلی
– انیمه‌ها

۳. پادکست گوش کنید
پادکست‌ها مهم‌ترین تولیدات دنیای امروزند. اگر دنبال کسب اطلاعات یا صرفاً شنیدن چیزهای تازه و خوشایند هستید، این گزینه می‌تواند حسابی به کارتان بیاید. پادکست‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند که شما می‌توانید با توجه به آنچه می‌خواهید، انتخابشان کنید؛ از پادکست‌های علمی گرفته تا روان‌شناسی و هنر.
پیشنهاد لک‌لک بوک:
– پادکست رادیو دیو
– پادکست رادیو نیست
– پادکست رادیو روغن حبه انگور
– پادکست رادیو قرمز
– پادکست چنل بی
– پادکست پوشه
– پادکست گالینگور
– پادکست گازت
– پادکست رادیو چهرازی

۴. نقاشی تماشا کنید
تماشای نقاشی‌های تاریخ هنر، دوره به دوره، پر از جزئیات مختلف و متفاوت است. می‌توانید نقاشی‌ها را براساس دوره‌های تاریخی یا هنری انتخاب کنید، یا دنبال سبک شخصی نقاشان بروید. همچنین می‌توانید تاریخچه‌ی کشیده شدن یک نقاشی را پی بگیرید و با دنیایی پر از داستان و روایت و ماجرا روبه‌رو شوید. سرگذشت هر یک از نقاشان نیز پر از داستان‌های نگفته است که هنوز جای کشف دارند.
پیشنهاد لک‌لک بوک:
– لئوناردو داوینچی
– فرانسیس بیکن
– ونسان ونگوگ
– فرانسیسکو گویا
– ادوارد مونک
– کلود مونه
– پابلو پیکاسو
– آمادئو مودیلیانی
– فریدا کالو
– سالوادور دالی
– رنه مگریت

منبع

 

 

مطالب مرتبط

نظرات کاربران ۰

خرید حضوری تتر