تهران - اقدسیه - خیابان گلزار (ولیعصر ) - کوچه رضاییان - پلاک 8
  • تلفن تماس 021-26755506

  • آدرس ایمیل

پنج روشی که می‌توانید به آموزش کودکان خود در دوران همه‌گیری کرونا در خانه کمک کنید

پنج روشی که می‌توانید به آموزش کودکان خود در دوران همه‌گیری کرونا در خانه کمک کنید

 

همه‌گیری بیماری کوید-۱۹، کرونا ویروس کرونا، زندگی خانوادگی در سراسر جهان را دچار مشکل کرده است. تعطیلی مکاتب، کار از راه دور و رعایت فاصله‌گیری اجتماعی باعث شده تا والدین برای ادامه‌ی آموزش و پرورش فرزندان خود راه‌های جدیدی را در پیش‌ بگیرند. رابرت جنکنز رییس بخش آموزش جهانی یونیسف، دستورالعمل جدیدی به منظور کمک به روند آموزش و پرورش کودکان در دوران همه‌گیری کرونا در خانه، برای والدین ارایه داده و این دستورالعمل شامل پنج روش ذیل می‌شود:

اول: باهم برنامه روزانه ترتیب کنید: توجه داشته باشید که یک برنامه منظم دایمی داشته باشید که شامل برنامه‌های آموزشی براساس سن کودکان است و می‌توان آن را به صورت آنلاین، در تلویزیون یا از طریق رادیو دنبال کرد. هم‌چنین زمان بازی و نیز خواندن کتاب را در این برنامه بگنجانید. از فعالیت‌های روزمره به عنوان فرصت‌های یادگیری برای کودکان استفاده کنید. فراموش نکنید که تا حد امکان این برنامه‌های روزانه را با یک‌دیگر ایجاد کنید.

اگرچه ایجاد یک برنامه منظم و ساختارمند اهمیتی حیاتی برای کودکان و افراد جوان دارد، اما در نظر داشته باشید که در این دوران کودکان‌تان نیازمند سطحی از انعطاف‌پذیری هستند. فعالیت‌ها را برای بهتر شدن تغییر دهید. اگر زمانی که یک برنامه یادگیری آنلاین را پی‌گیری می‌کند، کودک‌تان بی‌قرار و بی‌حوصله به نظر می‌آید، یک گزینه دیگر که فعالیت بیشتر کودک را می‌طلبد، انتخاب کنید. فراموش نکنید که برنامه‌ریزی و انجام کارهای خانه با یک‌دیگر تمرین خوبی برای تقویت عمل‌کردهای حرکتی سبک و سنگین بدن است. سعی کنید تا جایی که می‌توانید خود را با نیازهای کودکان منطبق کنید.

دوم: باهم گفتگوی بی‌پرده داشته باشید: کودک‌تان را تشویق کنید تا از شما سوال کرده و احساسات خود را بیان کند. به یاد داشته باشید که کودک شما ممکن است واکنش‌های مختلفی به استرس‌نشان دهد، بنابراین صبور باشید و شرایط آنها را درک کنید. این کار را با دعوت از کودک برای گفتگو درباره یک مساله آغاز کنید. ببینید که تا چه حد می‌داند و بگذارید او گفتگو را هدایت کند. درباره اقدامات صحی مناسب باهم بحث کنید. می‌توانید از لحظات روزمره برای تاکید بر اهمیت اقداماتی به مانند شست‌شوی مداوم و کامل دست‌ها استفاده کنید. اطمینان داشته باشید که در محیطی امن هستید و به کودک‌تان اجازه دهید آزادانه سخن بگوید. نقاشی، داستان‌ و دیگر فعالیت‌ها می‌تواند به باز کردن بحث کمک کند.

متوجه باشید که نگرانی‌ کودکان‌تان را کوچک حساب نکرده و نادیده نگیرید. مطمین شوید که احساسات آنها را درک کرده و به آنها اطمینان دهید که احساس ترس درباره این مسایل طبیعی است. نشان دهید که شما با تمام توجه به آنها گوش می‌دهید و مطمئن شوید آنها می‌دانند که می‌توانند با شما و معلم‌ خود هر زمان که بخواهند سخن بگویند. به آنها درباره اخبار دروغ هشدار بدهید و تشویق‌شان کنید. هم‌چنین به خودتان یادآوری نمایید که از منابع اطلاعاتی مورد اطمینان استفاده کنند.

سوم: وقت بگذارید: فعالیت‌های آموزشی را فرصت‌های زمانی کوتاه‌تر آغاز کنید و سپس به مرور زمان یادگیری را افزایش دهید. اگر هدف، یک ساعت درسی ۳۰ یا ۴۰ دقیقه‌ای است، کار را با ساعت درسی ۱۰ دقیقه‌ای شروع کنید. در طول ساعات درسی، زمان یادگیری آنلاین یا از روی صفحه نمایش را با فعالیت‌ها یا تمرین غیر آنلاین ترکیب کنید.

چهارم: از کودکان در فضای آنلاین مراقبت کنید: صفحات دیجیتالی فرصتی برای کودکان پدید می‌آورند که یادگیری را ادامه دهند، بازی کنند و ارتباط با دوستان‌شان را ادامه دهند. اما دسترسی فزاینده به فضای آنلاین خطراتی را برای ایمنی، مراقبت و حریم خصوصی کودکان پدید می‌آورد. درباره اینترنت با کودک‌تان گفتگو کنید تا بدانند که چه نوع محیطی است، از چه چیز باید آگاه باشند و این‌که رفتار مناسب در استفاده از انترنت مانند تماس‌های تصویری، چگونه است.

قوانینی درباره این‌که چگونه، در چه زمانی و چه مکانی می‌توان از اینترنت استفاده کرد، وضع کنید. بر روی دستگاه‌های آنها تمهیدات کنترولی والدین را ایجاد کنید تا خطرات آنلاین را به ویژه برای کودکان کوچک‌تر کاهش دهید. ابزار آنلاین مناسب برای تفریح و سرگرمی را با یک‌دیگر بیابید. سازمان‌هایی مانند Common Sense Media توصیه‌هایی درباره اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها و دیگر سرگرمی‌های آنلاین که مناسب سنین مختلف هستند، ارایه می‌کند. با مکانیزم‌های گزارش‌دهی در مکتب یا سایر مکان‌ها آشنا شوید و شماره تلفن‌های پشتیبانی و کمک را در اختیار داشته باشید تا در صورت مواجهه با زورگویی آنلاین و یا محتوای آنلاین نامناسب، به آنها اطلاع داده و کمک بگیرید. فراموش نکنید هیچ ضرورتی ندارد که کودکان یا افراد جوان تصاویر خود یا دیگر اطلاعات شخصی‌ خود را در انترنت منتشر کنند.

پنجم: با مرکز آموزشی کودک خود در ارتباط باشید: بدانید که چگونه می‌توانید با معلم یا مکتب کودک‌تان در ارتباط باشید تا اطلاعات لازم را کسب کنید، سوالات‌‌تان را بپرسید و راهنمایی بگیرید. گروه‌های والدین یا گروه‌های محلی می‌توانند روش مناسبی برای حمایت از یک‌دیگر در زمان آموزش در خانه باشند.

 

منبع

برای خرید کتاب های موسسه آموزشی برگ با قیمت کاملا استثنایی ( لمس کنید)

برای ثبت نام در کارگاه های آموزشی (لمس کنید)

 

مطالب مرتبط

نظرات کاربران ۰

خرید حضوری تتر