تهران - اقدسیه - خیابان گلزار (ولیعصر ) - کوچه رضاییان - پلاک 8
  • تلفن تماس 021-26755506

  • آدرس ایمیل

۱۴ نکته تدریس از زبان پنی اِر

۱۴ نکته تدریس از زبان پنی اِر

درس های مرتبط: وظایف مربی مهد کودک | انواع یادگیری |5 عامل مهم در سرعت تدریس |نکات مهم در آموزش نقاشی به کودکان

1. با یک لبخند آغاز کنید.

مهم است که با هنرآموزان خود تماس چشمی ‌برقرار کنید و در حالی که در ابتدای کلاس با آنها سلام و احوالپرسی می‌کنید لبخند بر لب داشته باشید.

۲. ابتدا و انتهای درس مشخص باشد.

هنگامی‌که کلاس شروع می‌شود باید یک لحظۀ مشخص وجود داشته باشد: مرزی میان «درس هست» و «درس نیست». و به‌همین‌ترتیب نقطۀ مشخصی برای هنگامی‌که کلاس تمام می‌شود.

3. اول نکته‌های جدید را آموزش دهید، سپس مرور کنید.

ابتدا نکته‌های جدید یا دشوار را آموزش دهید، هنگامی‌که هنرآموزان بسیار سر حال هستند. سپس در انتهای کلاس و پس از آن که کارهای دیگر را انجام دادید، بازگردید و مروری اجمالی از آنچه آموزش داده‌اید داشته باشید.

4. تکلیف خانه را در انتهای کلاس ندهید.

اگر می‌خواهید زبان‌آموزان تکلیفی را در خانه‌ای دهند، آن را در زمانی در میانۀ درس توضیح دهید و مطمئن شوید هنرآموزان آن را یادداشت کرده‌اند. این کار را به دقایق پایانی کلاس موکول نکنید.

5.کلاس را با یک چیز خوب تمام کنید.

درست پیش از اتمام کلاس، به دنبال حرکتی جالب یا نکته‌ای بامزه باشید که باعث شود هنرآموزان با لبخند از کلاس بیرون بروند

6.از کتاب درسی به‌صورت گزینشی استفاده کنید.

کتاب درسی ابزار ارزشمندی است، اما ارزشمند بودن آن به این معنا نیست که شما مجبور هستید از تمام ‌محتوای کتاب در کلاس استفاده کنید. آنچه را احساس می‌کنید حتما باید به سرانجامی ‌برسد، در اولویت گزینه‌های خود قرار دهید، و بعد از آن محتواهایی را قرار دهید که اگر وقت تنگ است، بتوان از آنها گذشت

7. با روش‌های متنوعی تمرین‌ها را انجام دهید.

شیوۀ معمول برای انجام تمرین‌های کتاب‌های درسی شیوۀ سنتی معلم-زبان‌آموز است مانند «پینگ‌پونگ». معلم از ‌هنرآموزان می‌پرسد «چه کسی می‌تواند به تمرین ۱ پاسخ دهد؟» ‌زبان‌آموزان دستشان را بالا می‌گیرند، معلم به یکی اشاره می‌کند که پاسخ تمرین را بگوید، بعد خطای هنرآموز را تصحیح می‌کند یا پاسخ‌ها را تأیید می‌کند. اما برای انجام تمرین‌های کتاب روش‌های بسیار دیگری هم هست.

8.فعالیت‌ها را بازیابی کنید.

یک فعالیت خوب در کتاب معمولاً ارزش بازگشتن به آن و دوباره انجام دادنش را دارد تا به ‌زبان‌آموزان فرصتی برای مرور بدهد و یادگیری را تقویت کند. اما شما به‌عنوان معلم لازم است گاهی این فعالیت را برای بار دوم کمی ‌متفاوت انجام دهید تا ایجاد چالش کنید و مطمئن شوید که ‌زبان‌آموزان از آن خسته نمی‌شوند.

9.نام ‌زبان‌آموزان را یاد بگیرید.

دانستن نام ‌زبان‌آموزان نه تنها این پیام را منتقل می‌کند که به تک‌تک آنها توجه دارید، بلکه شما را قادر می‌سازد هنگامی‌که مشکلی پیش می‌آید پاسخ مشکل را به‌شخصه و مستقیم به خود آنها بگویید.

10.کلاس را پرجنب و جوش پیش ببرید.

هر چقدر ‌هنرآموزان بیشتر مشغول فعالیت‌های یادگیری هدف‌مند باشند، احتمال اینکه با هم مشارکت کنند و کار را بهتر انجام دهند بیشتر است. کسالت ‌زبان‌آموزان علت اصلی مشکلات انضباطی در کلاس است.

11.درس را جالب و جذاب کنید.

اگر ‌هنرآموزان به کاری که انجام می‌دهند علاقه داشته باشند، احتمال اینکه بر کارشان تمرکز کنند و مشکلات انضباطی کمتر شوند یا از بین بروند بیشتر است.

12.مشکلات را از همان ابتدا در کنترل خود بگیرید.

مسائل انضباطی کلاس را هرچند جزئی و کوچک نادیده نگیرید و فکر نکنید که این مسائل خودبه‌خود حل می‌شوند. بیشتر وقت‌ها خودبه‌خود حل نمی‌شوند.

13.رفتار خوب را تحسین کنید.

ما به اقتضای طبیعت خود، خواه‌ناخواه توجهمان به سمت چیزهای بد یا رفتارهای نامطلوب جلب می‌شود و از طرفی چندان مایل نیستیم وقتی هنرآموزان در آرامش مشغول انجام کارهای کلاسی هستند یا با همکاری همدیگر سرگرم کاری هستند، آنها را مورد خطاب قرار دهیم و تمرکزشان را برهم بزنیم: اما گاهی بهتر است این کار را بکنیم.

14. از برخورد مستقیم خودداری کنید

سعی کنید با هنرآموز یا هنرآموزانی که ایجاد بی‌نظمی ‌کرده‌اند در
کلاس و جلوی جمع برخورد نکنید. این کار ممکن است بخش زیادی از وقت ارزشمند کلاس را هدر دهد و در نهایت هم منجر به راه‌حل مطلوب نمی‌شود.

برچسب ها: ,

مطالب مرتبط

نظرات کاربران ۰

خرید حضوری تتر