تهران - اقدسیه - خیابان گلزار (ولیعصر ) - کوچه رضاییان - پلاک 8
  • تلفن تماس 021-26850704

  • آدرس ایمیل

چه زمانی کودکان شروع به گفتن چرا می‌کنند؟

 چه زمانی کودکان شروع به گفتن چرا می‌کنند؟

وقتی صحبت از رشد کودک به میان می‌آید موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود و ممکن است برای یک مادر گیج‌کننده باشد. مادری که هیچ اطلاعات یا درک درستی در رشد کودک ندارد ممکن است رفتار‌های خاص فرزندش را ببیند و در صورت وجود دلایلی برای این رفتار فکر کند که آن‌ها “آزاردهنده” یا منفی هستند. رفتار کودکان همیشه معنی دارد حتی اگر مادر و پدر نتوانند آن را درک کنند. به همین دلیل است که آگاهی از وضعیت رشد کودک بسیار مهم است زیرا می‌تواند به والدین کمک کند تا بفهمند فرزندشان از کجا آمده است و چگونه به او کمک کنند. هر کودکی در رشد خود به نقطه‌ای می‌رسد که «چرا؟» زیاد. این پاسخ آن‌ها به هر چیزی و هر چیزی که مامان و بابا می‌گویند خواهد بود و می‌تواند برای مادر زیاد باشد. ممکن است مادر در پایان روز از تمام سؤالاتی که فرزندش از او می‌پرسد ناامید شود. با این حال این مرحله مهمی در رشد آن‌ها بوده و مرحله‌ای است که مادر باید آن را پرورش دهد و سعی در جلوگیری از آن نداشته باشد. کودکان معمولاً در 2 یا 3 سالگی شروع به پرسیدن دلیل می‌کنند و این سؤال تا حدود4 یا 5 سالگی ادامه خواهد داشت.

چرا می‌پرسند چرا؟

کودکان در این سن بیشتر در مورد دنیای اطراف خود کنجکاو می‌شوند و مشتاقند بدانند چرا و چگونه همه چیز در اطرافشان کار می‌کند. آن‌ها بیشتر از پدر و مادر می‌پرسند زیرا به دنبال بزرگسالانی هستند که به آن‌ها اعتماد دارند تا به آن‌ها پاسخ دهند. آن‌ها همچنین در حال ساختن دایره لغات خود هستند که علت آن را می‌پرسند زیرا پاسخ شما را می‌پذیرند و فقط مشتاق هستند بیشتر بیاموزند.

چگونه کودک را به نپرسیدن سؤالات تکراری تشویق کنیم؟

پاسخ دادن به سؤالات تکراری کودک می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا سریعتر یاد بگیرند و می‌تواند آن‌ها را تشویق کند که کنجکاو باشند و چیز‌های زیادی را در طول زندگی خود بیاموزند. با این حال همیشه سؤالاتی وجود دارد که مادر نیز پاسخ آن‌ها را نمی‌داند اما به جای اینکه بگویید شما نمی‌دانید یا پاسخ نمی‌دهید فرزندتان را تشویق کنید تا به پاسخ فکر کند یا مدتی را با هم به جستجوی آن بپردازید. این می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا یاد بگیرند انتقادی فکر کنند و درباره آنچه در اطرافشان می‌گذرد سؤال کنند.

مطالب مرتبط:

مقاله کامل ( لمس کنید )

مقاله کامل ( لمس کنید )

مطالب مرتبط

نظرات کاربران ۰

خرید حضوری تتر