تهران - اقدسیه - خیابان گلزار (ولیعصر ) - کوچه رضاییان - پلاک 8
  • تلفن تماس 021-26755506

  • آدرس ایمیل

چرا بی انگیزه میشویم؟

چرا بی انگیزه میشویم؟

عوامل تضعیف کننده انگیزه

  • از کارهای روزمره تان خسته شدید:

از کارهایی که هر روز، هر روز، هر روز انجام میدهید خسته شدید؟ از شغل تان دیگر نفرت دارید؟ نمیخواهید پروژه ای که در دست گرفتید را به پایان برسانید چون هر روز در حال عذاب کشیدن هستید.

به دنبال کارهایی هستید که از زیر کارهای روزمره تان فرار کنید؟ انجام کارهای روزانه تان انرژی شما را میگیرد و خسته تان میکند؟

  • احساس میکنید هیچ کار خاصی انجام نمیدهید:

شاید کارآفرینی کردید و یا پروژه جدیدی استارت زدید که اشتیاق زیادی اوایل آن داشتید و میخواستید تغییری در دنیا ایجاد کنید؛ اما هیچ اتفاقی نیافتاد. نه تنها دیگران، بلکه خودتان هم متقاعد شدید که خبری نیست و کاری که انجام میدهید هدف بزرگی را دنبال نمیکند…

  • کارهایی که کردید شما را راضی نمیکنند:

کمال گرا هستید؟ همیشه به دنبال بهترین ها هستید؟ یکی از دلایل اصلی افت انگیزه کمال گرایی است… با اینکه افراد کمال گرا، دستآوردهای بیشتری نسبت به دیگران دارند، اما در کمال تعجب نسبت به دیگران از دستآوردهایشان راضی نیستند و فکر میکنند ‘به اندازه کافی خوب نشده’ یا ‘انتظار خیلی بیشتری داشتم.’

  • کارتان باعث ایجاد استرس شدید میشود:

کارتان مسئولیت زیادی دارد و همین امر باعث میشود استرس زیادی در طول روز تجربه کنید؟ حجم کاری شما، لذت کار را از شما ربوده است. ساعاتی که در سر کار سپری میکنید مدام نگران و دلواپس هستید. این نگرانی، استرس و عدم آرامش خیال باعث میشود در چرخه تضعیف انگیزه قرار بگیرید.

انگیزه
  • مقایسه خودتان با دیگران:

‘ما هم سن هستیم، اما اون خیلی موفق تر از من هستش’ما توی یک شرکت کار میکردیم، اما حالا اون کجا رسیده، من کجا هستم’ این نوع جملاتی که به خودتان میگویید، اثر بسیار مخربی بر روی انگیزه تان دارد؛ مهم نیست دیگران چه دارند، چه کار میکنند، چه کارها کرده اند؛ مهم شما، زندگی تان، اعمال و رفتار و اهداف تان هستند.

همیشه خودتان را با خودتان مقایسه کنید نه با دیگران، مقایسه خود با دیگران و اینکه نتیجه تلاشتان چه بوده و در چه جایگاهی قرار گرفته‌اید، کشنده ی انگیزه و قوه خلاقیت انسان است. همیشه افراد بی‌شماری هستند که از شما تواناترند و معدود افرادی هم هستند که از همه پیشی گرفته‌اند؛ هم از بعد مادی و هم معنوی، بنابراین فقط قوای خود را روی خود، برنامه‌ای که در پیش دارید و البته نتیجه‌ای که عایدتان می‌شود، متمرکز کنید و دریابید که چگونه می‌توانید برنامه‌ریزی ذهنی‌تان را بهبود ببخشید و به مرحله اجرا در آورید.

خب، این چند موردی که خواندید، دلایل اصلی افت انگیزه هستند؛ به احتمال قوی، یکی از این دلایل باعث میشوند شما در طول روز، هفته یا ماه انگیزه قدرتمندی که داشتید را رفته رفته از دست بدهید.

منبع: علم ما

مقالات پر بازدید:

رواج مهد کودک های زیر زمینی

چگونه با کودکان حساس و زودرنج ررفتار کنیم؟

قصه و تربیت کودکان

برچسب ها: ,

مطالب مرتبط

نظرات کاربران ۰

خرید حضوری تتر