تهران - اقدسیه - خیابان گلزار (ولیعصر ) - کوچه رضاییان - پلاک 8
  • تلفن تماس 021-26850704

  • آدرس ایمیل

فنگ شویی و رنگ

فنگ شویی و رنگ

فنگ شویی در لغت به معنی باد و آب و هنر باستانی گردش انرژی در خانه است که چینی‌ها هزاران سال به نحو مطلوبی در خانه‌های خود از آن استفاده کرده اند. امروزه فنگ شویی مورد توجه روزافزون غربی‌ها نیز قرار گرفته است؛ زیرا همه پی برده‌اند که با پیروی از اصول و روش‌ چیدمان درست لوازم منزل و استفاده‌ی مطلوب از رنگ‌ها در فنگ شویی می توانند به‌طور شگفت انگیزی فضای خانه، روابط اجتماعی و عاطفی‌شان را بهبود داده و خوشبختی و سلامتی را افزایش دهند.

اساس فنگ شویی بر پایه‌ی جریان‌های انرژی بنا شده است که چی نامیده می شوند و همواره در خانه جریان دارند. وقتی این انرژی‌ها آزادانه در جریان هستند، فضای خانه زنده، پویا و مثبت است. هنگامی که انسداد یا مانعی در برابر این جریان‌ها وجود داشته باشد، انرژی فضای خانه راکد می ماند و می تواند به سلامتی و روحیه‌ی کسانی که در آن زندگی می کنند، آسیب برساند.

انرژی چی در بدن نیز جاری است. اگر انسدادهایی دربرابر این جریان‌ها در بدن وجود داشته باشد، سبب بروز بیماری یا ناراحتی‌های عاطفی و روانی خواهد شد.

روش‌های درمانی سنتی مانند فنگ شویی، طب سوزنی، طب سنتی چینی و شیاتوسو با تحریک نقاطی که با نصف النهار بدن که همان کانال‌های انرژی هستند و ارکان بدن ارتباط دارند، روی این انسدادها کار می کنند تا دورباره جریان انرژی را به‌طور کامل در بدن جاری کنند.

نیروهای یین و یانگ

نیروهای متضاد انرژی‌های یین و یانگ بخش اصلی فنگ شویی را تشکیل می دهند. یین، انرژی مونث، تیره، غیرفعال، سمبل زمین، تاریکی، ماه و مرگ است. یانگ انرژی مذکر، مثبت، درخشان، سمبل آسمان، نور، خورشید و زندگی است. سمبل تایی چی چگونگی کنش و واکنش میان یین و یانگ و این که چگونه وجود یکی از آن‌ها بدون دیگری غیرممکن است را نشان می دهد.

برای تقویت سلامت درونی بدنمان در خانه و ایجاد یک فنگ شویی مناسب باید بین نیروهای یین و یانگ توازن برقرار کنیم.

به عنوان مثال برای فنگ شویی در اتاق نشیمن می توان با ترکیب لوازم سخت یانگ مانند آیینه، فلزات و لوازم سرامیکی با لوازم نرم‌تری مانند بالش، پرده و فرش تعادل ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید:

هنر درمانی در کودکان

مطالب مرتبط

نظرات کاربران ۰

خرید حضوری تتر