تهران - اقدسیه - خیابان گلزار (ولیعصر ) - کوچه رضاییان - پلاک 8
  • تلفن تماس 021-26850704

  • آدرس ایمیل

روابط عاشقانه‌ و محبت‌آمیز میان والدین، به موفقیت زندگی کودکان می‌انجامد

روابط عاشقانه‌ و محبت‌آمیز میان والدین، به موفقیت زندگی کودکان می‌انجامد

 

یک تحقیق تازه از تاثیر روابط عاشقانه‌ی والدین بر زندگی کُلی کودکان حکایت دارد و نشان می‌دهد که روابط عاشقانه‌ی پدر و مادر، بر موفقیت کودکان در تمام عمرشان تاثیر می‌گذارد.

این تحقیق که توسط محققان دانشگاه میشیگان انجام شده است، تاکید دارد که روابط عاشقانه‌ و رُمانتیک والدین، برموفقیت کودکان در زندگی آینده‌ی‌شان تاثیرات فوق‌العاده به‌جا می‌گذارد.

سارا براونر اوتو، یک تن از این محققان می‌گوید: «خانواده تنها یک انستیتوت دیگر نیست؛ مثل یک مکتب و یا محل کاری هم نیست. خانواده جایی است که در آن عاطفه و احساسات وجود دارد. در خانواده عشق و انتقاد وجود دارد و این مولفه‌های عاطفی خانوادگی، تاثیرات طولانی‌مدتی بر زندگی فرزندان می‌گذارد و این چیزها برای درک عمیق تاثیرات خانواده بر کودکان خیلی مهم است.»

پیوند والدین

پژوهشگران برای این‌که بتوانند به چگونگی تاثیرات روابط عاشقانه‌ و رُمانتیک والدین بر کودکان پی‌ببرند، پاسخ خانواده‌های قریه «چیتوان» در نپال را مورد ارزیابی قرار دادند. ۱۵۰ زوج نپالی در همسایگی هم توسط پژوهشگران برای انجام مصاحبه در باره چگونگی روابط‌شان انتخاب شده بودند. از هر زن‌وشوهر، به صورت جداگانه مصاحبه شده است.

پژوهشگران پس از ثبت مصاحبه‌های این زوج‌ها، فرزندان‌شان را برای یک دهه تحت نظارت و بررسی گرفتند تا دریابند که روابط عاشقانه‌ی والدین چه تاثیراتی برفرزندان‌شان به‌جا می‌گذارد.

در نهایت، این پژوهشگران دریافتند که روابط عاشقانه میان والدین، بر فرزندان‌ این زوج‌ها تاثیر داشته است. براساس این تحقیق، وقتی کودکانی که دیده‌‌اند مادر و پدرشان باهم رفتار محبت‌آمیز و رمانتیک داشته‌اند، در مقایسه با کودکانی مادران و پدران‌شان روابط سرد و غیرعاشقانه‌ داشته‌اند، در آموزش و تحصیلات موفقیت‌ها و پیشرفت‌های بیشتری داشته‌اند.

پژوهشگران درنظر دارند تا تحقیقات بیشتری برای درک بهتری از ارتباط میان روابط عاشقانه‌ی والدین و تاثیرات آن برکودکان انجام دهند. این پژوهشگران می‌گویند کودکانی که از خُردسالی شاهد روابط محبت‌آمیز و عاشقانه میان دو فرد هستند، ترغیب می‌شوند تا قبل از حل‌وفصل یک موضوع در برخورد با دیگران، از خود تحمل و شکیبایی نشان دهند.

زمانی که پژوهشگران عمیق‌تر وارد این بحث شدند، به چند عامل پی بردند. از جمله این که آیا ازدواج‌های عاشقانه یا تفاهمی که در نپال معمول است، چگونگی نوع دسترسی خانواده‌ها به مراکز و فرصت‌های آموزشی و همین‌طور زوج‌ها تاهنوز با والدین‌شان زندگی دارند یا از آنان جدا هستند، نیز بستگی دارد.

با این‌حال، پژوهشگران تاکید کرده که شاهد بودن روابط محبت‌آمیز والدین در کودکی، شاخص مهمی برای موفقیت در عرصه‌های مختلف از جمله آموزشی آینده است.

ویلیام آکسین یک تن دیگر از این پژوهشگران می‌گوید: «درجه عشق و برخوردهای محبت‌آمیز والدین با همدیگر، پیامدهای مستقلی دارد و عشق بی‌ربط و غیرضروری وجود ندارد و تغییرات در عشق و محبت میان والدین، پیامدهایی دارد.»

منبع

 

 

برای ثبت نام در کارگاه های آموزشی (لمس کنید)

برای خرید کتاب های موسسه آموزشی برگ با قیمت کاملا استثنایی ( لمس کنید)

 

مطالب مرتبط

نظرات کاربران ۰

خرید حضوری تتر