تهران - اقدسیه - خیابان گلزار (ولیعصر ) - کوچه رضاییان - پلاک 8
  • تلفن تماس 021-26850704

  • آدرس ایمیل

استرس کودکان در مورد شیوع بیماری کرونا:

کرونا در کودکان

استرس کودکان در مورد شیوع بیماری کرونا:


با توجه به شیوع بیماری کرونا (corona) و وجود فشارهای روانی حاصل از این بیماری در بین خانواده ها، شاهد اثرات روان شناختی بر سیستم خانواده به خصوص کودکان خواهیم بود.

در کودکان مسایل مربوط به خانواده به خصوص وجود بیماری، استرس بسیار زیادی ایجاد می کند، ولی هر چه قدر که مسئله بیماری بیشتر عنوان شود استرس و اضطراب هم از کنترل آن ها خارج شده و باعث خودبیمارانگاری می شود بنابراین کودک احساس ناتوانی در در برابر این مشکل خواهد کرد و دچار آسیب روانی و احساس حقارت می شود.

برای کودکان بیماری کرونا (corona) را فاجعه آمیز و غیر قابل کنترل عنوان نکنید و بصورت غیرمستقیم به کودکان رعایت نکات بهداشتی را آموزش دهید.

والدین در محیط خانوادگی مواظب باشند در مورد کرونا زیاد صحبت نکنند، چون در این حالت بصورت ناخواسته در کودک اضطراب ایجاد می شود. استرس باعث مختل شدن ترشح هورمون های دوپامین و سروتونین می شود که ترس محیطی را به دنبال دارد.

در موقع پخش اخبار و برنامه تلویزیونی ویژه کرونا کودکان را از محل دور کنید و یا اینگونه برنامه ها را در پیش کودکان تماشا نکنید.

 

استرس کودکان ناشی از شیوع بیماری کرونا

استرس کودکان در مورد شیوع بیماری کرونا

 
درمان استرس کودکان ناشی از شیوع بیماری کرونا:
– والدین باید با کسب آگاهی بیشتر در مورد این نوع ویروس و روش های مراقبتی که هر روز به دنبال بررسی های بیشتر محققان به روزرسانی می شوند ، خود را آرام کنند و سپس با آرامش و صادقانه با کودکان خود صحبت کنند.

– به کودکان خود بیاموزند که چگونه باید از خودشان مراقبت کنند و سپس از آنها بخواهید تا از افکار و ترس های احتمالی شان بگویند.

– والدین می توانند از طریق بازی با کودکان از بروز افکار مزاحم در کودکان جلوگیری کنند.( مثلا بازی غول کش و بازی ترکاندن بادکنک ویروس کرونا)

 

اقدامات پیشگیرانه در مورد ویروس کرونا برای کودکان:
– باید کودکان از رفتن به جاهای شلوغ خودداری کنند و دست های خود را به صورت مرتب بشویند؛ با توجه به اینکه پیشگیری بهترین راه درمان است.

– کودکان باید مایعات زیادی مصرف کنند و اگر کودکی دچار علایم تنفسی شد، سریعاً به پزشک مراجعه کنند و در مدارس نیز کودکان باید دست های خود را مرتب شسته و از ضدعفونی کننده ها استفاده کنند.

– کودکان باید از حضور در مکان های شلوغ تا حد امکان خودداری کنند.


– باید سیستم ایمنی بدن کودکان تقویت شود.

– با کسانی که حتی علائم سرما خوردگی را نیز دارند ارتباطی برقرار نکنند.

 

منبع: بیتوته

برچسب ها:

مطالب مرتبط

نظرات کاربران ۰

خرید حضوری تتر