تهران - اقدسیه - خیابان گلزار (ولیعصر ) - کوچه رضاییان - پلاک 8
  • تلفن تماس 021-26755506

  • آدرس ایمیل

احتمال زوج و فرد شدن مدارس

زوج و فرد مدارس

احتمال زوج و فرد شدن حضور دانش آموزان در کلاس بعد از اعلام وضعیت سفید

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که طرح زود و فرد شدن کلاس‌های درس چقدر متحمل است؟ گفت: این هم بخشی از سناریوهایی است که ما در نظر داریم اما بر فرض اینکه وزارت بهداشت اعلام کند شهرها و مناطقی وجود دارد که سفید است و خطر کرونا کاملا برطرف شده است. ما اکنون نمی‌دانیم تا چه زمانی جامعه ما درگیر این مسأله است و مرجع تخصصی باید وضعیت را اعلام کند. اما فرض کنید جامعه به این نتیجه برسد که باید مدارس را بازگشایی کند، در چنین شرایطی فاصله گذاری اجتماعی حتما باید رعایت شود و پرتکل‌ها باید مطابق با واقعیت‌های جامعه باشد.

زوج و فرد شدن مدارس

وی افزود: به تعبیر دیگر اگر کلاس ۳۵ نفری داریم، این احتمال وجود دارد که در یک فضای ۳۵ متری رعایت آن پرتکل‌ها امکانپذیر نباشد؛ با این شرایط هم باید آموزش و هم پروتکل‌ها را مدنظر داشت،‌ از این رو سیستم آموزشی ناچار می‌شود از آموزش بزند و آن را کوتاه‌تر کند و احتمالا و به عنوان مثال به جای پنج روز سه روز آموزش دهد. البته اینها برای زمانی است که اگر قرار شود آموزش در چنین شرایطی چه برای امسال و چه برای سال آینده از سر گرفته شود. ما برای آن زمان‌ها پیش بینی‌های این چنینی داریم؛ روزهای زوج و روزهای فرد، کم شدن ساعت آموزش و کوتاه شدن دوره آموزش که همه اینها محتمل است یا آموزش از راه دور یا آموزش مجازی که توانسته بخشی از دروس را پوشش دهد.

کمرئی اضافه کرد: اگر کسانی در جامعه فکر می‌کنند، آموزش و پرورش به عنوان یک مرجع تخصصی برای نظام تعلیم و تربیت کشور نباید به این مباحث فکر کند و برای آن راه‌هایی پیش بینی کند تا در مواردی که لازم است به کار گیرد، صلاحیت تخصصی آموزش و پرورش را نادیده گرفته است. هر مدیری در هر حوزه مدیریتی سعی می‌کند به ابعاد مختلف کار خود بیاندیشد و متناسب با آن آمادگی ذهنی داشته باشد، و وقتی در مقابل سوالات قرار می‌گیریم این آمادگی‌های ذهنی و مطالعاتی که انجام دادیم را بیان می‌کنیم و مردم چون تشنه شنیدن اخبار هستند، تصور می‌کنند همین فردا اجرا می‌شود. در صورتی که اینطور نیست و اینها فقط در حد پیش بینی‌ها و بررسی‌هاست

 

منبع: عصر ایران

برچسب ها: ,

مطالب مرتبط

نظرات کاربران ۰

خرید حضوری تتر