تهران - اقدسیه - خیابان گلزار (ولیعصر ) - کوچه رضاییان - پلاک 8
  • تلفن تماس 021-26755506

  • آدرس ایمیل

آموزش زبان انگلیسی به کودکان | 5 روش جالب برای آموزش زبان به کودکان

آموزش زبان انگلیسی به کودکان | 5 روش جالب برای آموزش زبان به کودکان

آموزش زبان انگلیسی به کودکان دغدغه بسیاری از والدین است چرا که امروزه با پیشرفت هرچه بیشتر تکنولوژی و نزدیک‌تر شدن مردم جهان به یکدیگر نیاز به یادگیری زبان بین‌المللی بیش از پیش احساس می‌شود. با این حال کودکان نمی‌توانند دائماً تمام وقت خود را در کلاس‌های درس بگذرانند و به بازی و تفریح بیشتری برای پرورش احساس کنجکاوی و خلاقیت خود نیاز دارند. با ارائه تکنیک‌هایی می‌توان زبان انگلیسی را به شیوه جذاب‌تری به کودکان آموزش داد و تأثیر بیشتری بر روی آن‌ها گذاشت. برای آگاهی از این تکنیک‌ها تا انتهای مطلب با ما همراه باشید

 

بیشتر بخوانید ( لمس کنید )

تکنیک‌های مؤثر در آموزش زبان انگلیسی به کودکان

برای اینکه بتوانید زبان انگلیسی را به روشی مؤثرتر و جذاب‌تر به کودکان ارائه کنید راهکارهای مختلفی وجود دارد. ما در ادامه تلاش کرده‌ایم که به چند تکنیک مهم در این زمینه اشاره کنیم.

 

1- آموزش زبان انگلیسی به کودکان در جریان بازی و فعالیت بدنی

تلاش کنید تا از زبان انگلیسی در جریان فعالیت‌های کودک استفاده کنید و آن را به زندگی روزمره پیوند بزنید. برای مثال شما می‌توانید برخی افعال را با استفاده از نوارهای صوتی به کودک آموزش دهید و از او بخواهید زمانی که این افعال را می‌شنود پاسخ حرکتی مرتبط با آن را انجام دهد.

برای مثال هنگام شنیدن کلمه ایستادن بایستد و یا با شنیدن کلمه رقصیدن شروع به رقصیدن کند. این تمرین‌های حرکتی باعث می‌شود تا کلمات به میزان بیشتر در ذهن تحکیم شوند و کودک بیشتر آن‌ها را به خاطر بسپارد. همچنین این فعالیت می‌تواند به صورت بازی و خنده در کنار والدین صورت بگیرد و برای کودکان جذاب باشد.

2- داشتن برنامه منظم با زمان‌های محدود

یکی از مسائلی که والدین و معلمان باید حتماً آن را در نظر بگیرند این است که کودکان نمی‌توانند همانند بزرگسالان به مدت طولانی به موضوعات درسی توجه کنند. آن‌ها برای یادگیری به زمان‌های کمتر اما برنامه‌های منظم‌تری نیاز دارند. در نتیجه تلاش کنید تا هر روز زمان‌های کوتاهی را به یادگیری زبان انگلیسی اختصاص دهید. در همین زمان‌ها نیز تلاش کنید تا فضایی صمیمانه و جذاب فراهم کنید تا کودک به این موضوع علاقه مند شود و خودش تمایل پیدا کند که آن را دنبال کند.

3- استفاده از مفاهیم آشنا برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

تلاش کنید تا هنگام آموزش زبان انگلیسی، لغات، جملات، داستان‌ها و تصاویری را آموزش دهید که کودک با آن‌ها آشنایی دارد و در زبان مادری می‌تواند به خوبی در مورد آن‌ها صحبت کند. زمانی که مفهومی هنوز در زبان مادری نیز برای کودک غریب و ناشناخته باشد مسلما در زبان انگلیسی به دشواری می‌تواند آن را یاد بگیرد.

4- استفاده از سیستم تقویت و پاداش

کودکان تا حد زیادی به دریافت تشویق و پاداش بیرونی نیاز دارند و این امر حتی در میزان یادگیری آن‌ها نیز مؤثر است. درنتیجه لازم است که برای آن‌ها تعریف کنید که چه زمانی در مورد تکلیف درسی خود به موفقیت دست می‌یابند و در صورت دست‌یابی به عملکرد مناسب به آن‌ها پاداش بدهید. استفاده از ستاره‌ها، دادن برچسب‌های عروسکی و موارد این چنینی پس از هر بار موفقیت به کودک انگیزه می‌دهد تا به یادگیری خود ادامه دهد و در این مسیر متوقف نشود.

5- استفاده از زبان بدن در کنار آموزش زبان انگلیسی به کودکان

در بسیاری از مواقع کودکان وقتی در کلاس زبان قرار می‌گیرند از ابراز اینکه برخی لغات را متوجه نمی‌شوند خجالت می‌کشند. به همین خاطر لازم است که بیشتر از زبان بدن استفاده کنید. همان طور که از طریق کلام صحبت می‌کنید با دست‌ها و حالات صورت خود کودکان را راهنمایی کنید که از آن‌ها چه می‌خواهید. در صورت نیاز بهتر است که معلمان هرکجا که لازم شد از زبان مادری استفاده کنند تا به درک هرچه بیشتر کودکان کمک کنند.

سؤالات متداول

– آیا یادگیری زودهنگام زبان می‌تواند باعث فشار و آسیب به کودک شود؟

برخی از مطالعات نشان می‌دهند کودکانی که در سنین بسیار کم و یا همان سنین پیش دبستانی در معرض دو یا چند زبان قرار می‌گیرد اختلالات کلامی بیشتری را از خود نشان می‌دهند. به همین خاطر لازم است که کودک خود را زمانی که تازه درگیر یادگیری زبان مادری است تحت فشار قرار ندهید و آموزش زبان را از زمانی شروع کنید که فرزندتان به طور کامل بر زبان مادری خود مسلط شده است.

– یادگیری زبان انگلیسی در سنین پایین چه مزیتی نسبت به بزرگسالی دارد؟

افراد در کودکی توان یادگیری بالاتری دارند و در نتیجه سریع‌تر می‌توانند در این زمینه پیشرفت کنند. همچنین مطالعات نشان می‌دهند افرادی که آموزش زبان را از سنین پایین شروع کرده‌اند توانایی‌های کلامی بالاتری را شکل می‌دهند و بهتر از دیگران می‌توانند لهجه مناسب را به درستی تلفظ کنند

منبع

برای خرید کتاب های موسسه آموزشی برگ با قیمت کاملا استثنایی ( لمس کنید)

جهت اطلاعات بیشتر لمس کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران ۰

خرید حضوری تتر