تهران - اقدسیه - خیابان گلزار (ولیعصر ) - کوچه رضاییان - پلاک 8
  • تلفن تماس 021-26755506

  • آدرس ایمیل

۸ مزیت یادگیری تفکر خلاقانه و تقویت آن در زندگی

۸ مزیت یادگیری تفکر خلاقانه و تقویت آن در زندگی

 

چقدر ضرورت یادگیری تفکر خلاقانه را در زندگی‌تان احساس می‌کنید؟

آیا اصلاً تفکر خلاقانه را می‌توان آموخت؟

ضرورتی برای این کار وجود دارد؟

یکی از زمینه‌های مورد علاقه من و شاید بسیاری از افراد دیگر، خلاقیت، داشتن تفکر خلاقانه، فراگیری روش رسیدن به بالاترین سطح آن و در نهایت داشتن یک زندگی خلاقانه است.

از این رو بخشی از مطالعات روزانه‌ام را به آن اختصاص داده‌ام و همان‌طور که قبلاً هم در مورد آن نوشته‌ام، قصد دارم مطالب بیشتری هم در آینده بنویسم.

در واقع اگر تفکر خلاقانه آموختنی و قابل یادگیری نباشد، این حجم از تحقیقات و آموزش‌ها در مورد آن بی‌فایده خواهد بود.

هر انسانی این قابلیت را دارد که تفکر خلاقانه را بیاموزد و از طریق به کارگیری مهارت‌های مربوط به آن، به دستاوردهای بزرگ و تأثیرگذاری در زندگی شخصی و کسب و کار خود دست یابد.

دارا بودن یک ذهن خلاق به ما این امکان را می‌دهد تا با نوآوری، حل مسائل با روش‌هایی نو، خلق ابزارهایی جدید و برقراری ارتباطات بهتر به یک زندگی باکیفیت‌تر دست یابیم.

 

جهت مطالع لمس کنید

مزایای اصلی ضرورت یادگیری تفکر خلاقانه چیست؟

در ادامه سعی کرده‌ام هشت مورد از مهم‌ترین دلایل نیاز ما به یادگیری تفکر خلاقانه را به اختصار توضیح دهم:

۱. تفکر خلاقانه به ما کمک خواهد کرد تا بتوانیم افکار و اندیشه‌های شخصی خودمان را به کارها و پروژه‌هایی نوآورانه و مفید تبدیل کنیم و از این طریق نه تنها باعث ارزشمند شدن زندگی خودمان بلکه باعث بهبود سطح زندگی دیگران هم بشویم.

۲. تفکر خلاقانه به ما کمک خواهد کرد تا فردی خودکفا و با اعتماد به نفس بالا باشیم. توانایی حل مسائل به شیوه‌ای خلاقانه و کارآمد و عدم نیاز به کمک دیگران باعث خواهد شد که ما احساس توانمندی و قدرت کرده و زندگی لذت‌بخش‌تری را تجربه کنیم.

۳. یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند، داشتن ترس از قضاوت دیگران است. کسانی که توانایی تفکر خلاقانه بالایی داشته باشند، با توجه به توانایی کم‌نظیر خود و اعتماد به نفس حاصل از آن هیچ وقت نگران قضاوت دیگران در مورد خودشان نخواهند بود.

۴. داشتن توانایی تفکر خلاقانه، معنا و مفهوم بزرگ و ارزشمندی به زندگی ما اضافه خواهد کرد و ما هر روز صبح با انگیزه کشف افکار و ایده‌های نو و ساختن دنیایی بهتر از خواب بیدار خواهیم شد و انگیزه فراوانی برای یک زندگی شاد و تاثیرگذار خواهیم داشت.

۵. تفکر خلاقانه باعث شکوفایی برخی استعدادها در ما خواهد شد که قبلاً توجهی به آن‌ها نداشتیم. درواقع خلاقیت باعث خواهد شد که هرکدام از مشکلات و مسائل پیش روی ما به جای یک مانع همچون یک فرصت برایمان ظاهر شوند.

۶. تفکر خلاقانه باعث خواهد شد که ما در زندگی دچار یکنواختی و ملال نشویم و هر لحظه برای کشف دنیاهای جدیدتر و بهتر اقدام کنیم و در این مسیر رضایت بیشتری از عملکرد خودمان داشته باشیم.

۷. خلاقیت ما را به سمت شکوفایی توانایی‌ها و استعدادها و دستیابی به نقطه‌ای که آرزویش را داریم هدایت خواهد کرد.

۸. هر چه بیشتر در زمینه تفکر خلاقانه توانمندتر و ماهرتر شویم، بهتر خواهیم توانست در موقعیت‌های دشوار رهبری کرده و شرایط را به نفع خودمان تغییر دهیم.

همه موارد گفته شده باعث خواهد شد که ما به فردی بامهارت و صاحب‌نظر در زمینه کاری خودمان تبدیل شویم و در نهایت یک زندگی خوشایند و لذت‌بخش را تجربه کنیم.

 

 

 

منبع

برای ثبت نام در کارگاه های آموزشی (لمس کنید)

 

اطلاعات بیشتر لمس کنید

 

 

مطالب مرتبط

نظرات کاربران ۰

خرید حضوری تتر