تهران - اقدسیه - خیابان گلزار (ولیعصر ) - کوچه رضاییان - پلاک 8
  • تلفن تماس 021-26755506

  • آدرس ایمیل

«یلدای کودکانه» ویژه کودکان کار برگزار می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سیدمالک‌ حسینی سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‎های اجتماعی با اشاره به ویژه برنامه‌های شب یلدای کودکانه ویژه کودکان کار اظهار داشت: در جشنواره یلدا تعداد 21 برنامه‌ مفرح در گرمخانه‎ها وسامانسراها و همچنین در 24 مرکز پرتو ویژه کودکان کار و خیابان از 27 تا 30 آذر سال جاری این مراسم سنتی برگزار خواهد شد.

وی افزود: این جشنواره با اجرای برنامه‌هایی همچون نمایش عروسکی، بازدید از موزه، شاهنامه خوانی، اجرای موسیقی سنتی، نمایش کمدی و … همراه است.

حجت‌الله ناظری سرپرست حوزه هنری کودک و نوجوان نیز درباره این فعالیت گفت: طرح یلدای کودکانه در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی این دو مجموعه و با شعار یلدای کودکانه، کودکان شاد و با اهدای کتاب به کودکان کار اجرایی می‌شود و ما با اهدای کتاب‌های ویژه گروه سنی کودک و نوجوان به استقبال یلدا می‌رویم.

وی افزود: کودکان کار، نیازمند آموزش هستند و کتاب به عنوان بهترین هدیه می‌تواند همراه همیشه کودکان کار باشد.

بیشتربخوانید: تکنیک های نقاشی کودک و اهمیت استفاده از آن در آموزش

سرپرست حوزه هنری کودک و نوجوان اضافه کرد: از سوی دیگر قصه گویی به عنوان یکی از رسوم کهن ایرانیان در شب یلدا همیشه مورد توجه بوده است؛ لذا به نظر می‌رسد اهدای کتاب در این شب خاص، می‌تواند بسیار حائز اهمیت و متناسب با فضای این شب باشد.

ناظری در خاتمه گفت: تلاش ما این است تا با مشارکت با دیگر سازمان‌ها و نهادها، بتوانیم شاهد افزایش برنامه‌های مفرح و متنوع ویژه این گروه سنی خاص در راستای تحقق عدالت اجتماعی و احیای آیین های دینی، سنتی و ایرانی باشیم.

مجموعه‌های در دلم کبوتری است، با تو هوا خوب است، لحظه‌های ساکت پیاده رو، داماد کوچولو، من عروسک گلهانم، تو هم خودت درختی، مثل سه تا کبوتر، می‌خواهم یک داداش بخرم و … از جمله کتاب‌هایی است که در این جشنواره به کودکان کار اهدا خواهد شد.

منبع: دفاع پرس

مطالب مرتبط

نظرات کاربران ۰

خرید حضوری تتر