تهران - اقدسیه - خیابان گلزار (ولیعصر ) - کوچه رضاییان - پلاک 8
  • تلفن تماس 021-26755506

  • آدرس ایمیل

چه زمانی یک کودک باید بتواند تا 10 بشمرد؟

چه زمانی یک کودک باید بتواند تا 10 بشمرد؟

اکثر کودکان نوپا تا زمانی که به سن دو سالگی می‌رسند می‌توانند تا 10 بشمارند اگرچه همه افراد متفاوت هستند. در حال حاضر آن‌ها احتمالاً کلمات را عمدتاً با حافظه تکرار می‌کنند، اما هنوز متوجه نشده‌اند که چه می‌گویند. مفهوم چرخش شماری به خوبی شناخته شده است. برای یادگیری شمارش کودک باید اعداد را به طور مکرر با صدای بلند بشنود. گاهی اوقات کودکان نوپا چند عدد را تکرار می‌کنند یا دنباله‌ای از اعداد را به خاطر می‌سپارند. به طور معمول یک کودک تا چهار سالگی یا حتی بیشتر از آن می‌تواند تا ده بشمارد.

آیا سنی وجود دارد که کودک من خواندن را در آن شروع کند؟

بین سنین 4 تا 5 سالگی کودکان عموماً مهارت‌های پیش خواندن را کسب می‌کنند و سپس در سنین 6 تا 10 سالگی نحوه خواندن را یاد می‌گیرند. با این حال چیز‌های بیشتری برای یادگیری نحوه خواندن وجود دارد. ممکن است برخی از بچه‌ها کمی زمان بخواهند تا بخوانند.

 درک مفاهیم پایه ریاضی:

کودکان ممکن است شروع به ذکر عدد از 2 کنند اما ممکن است هنوز ندانند منظور آن‌ها چیست. درک مفهوم شمارش کودکان بین 2 تا 4 سال طول می‌کشد. درک کودک از اعداد ابتدا از طریق مهارتی به نام مکاتبه یک به یک نشان داده می‌شود. ممکن است این مهارت را در زمان بازی کودک مشاهده کنید. کودکان با اشاره به هر یک در مکاتبات یک به یک‌اشیا را یکی یکی میشمارند. گام بعدی جفت کردن اعداد با اعداد نوشته شده آنهاست که کودک این مفهوم را درک کند.

آیا سن فرزند شما برای شمارش کافی است؟

فعالیت‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند گفتار و درک کودک شما را تحریک کند. به عنوان مثال کودکان می‌توانند اعداد را در گاهشماری ذکر کنند یا فقط وقتی تا 10 میشمارند از یک عدد به عدد دیگر بپرند.

آیا کودک 2 ساله می‌تواند رنگ‌ها را تشخیص دهد؟

رنگ را می‌توان از 18 ماهگی در کودکان 2 ساله که رنگ‌ها را تشخیص داده و درک می‌کنند. شما و فرزندتان با هم می‌توانید یادگیری رنگ‌ها را تمرین کنید. با استفاده از فلش کارت‌ها هر بار یک رنگ را به کودک خود معرفی کنید. از آن‌ها بخواهید نام رنگ را با شما بگویند.

نتیجه‌گیری:

همه شما می‌دانید که بچه‌ها وقتی از اطرافیانشان لذت می‌برند و درباره‌شان می‌دانند می‌توانند به بهترین شکل یاد بگیرند. تشویق و مثبت‌اندیشی برای عملکرد تحصیلی کودک و تمایل او به یادگیری مفید است. بدون شک وقتی کودک شما با یک مربی در مورد اعداد یاد می‌گیرد می‌تواند از مزایای بی‌شماری بهره‌مند شود.

منبع: نی نی سایت

مطالب مرتبط

نظرات کاربران ۰

خرید حضوری تتر