تهران - اقدسیه - خیابان گلزار (ولیعصر ) - کوچه رضاییان - پلاک 8
  • تلفن تماس 021-26850704

  • آدرس ایمیل

آرایش کردن در کودکان 

آرایش کردن در کودکان

 

 

امروزه در میان مادران جوان استفاده از انواع کرم ها و وسایل آرایشی رواج پیدا کرده است این امر میتواند به پوست شاداب و جوان آنها آسیب بزند ، به طور ناخودآگاه و ناخواسته ، این درس را هم به کودکان میدهند که با استفاده کردن این مواد شیمیایی میتوان زیبا به نظر رسید.
کودکان وقتی آنقدر قد کشیدند که به میز توالت مادر برسند لوازم آرایش مادر را برمیدارند و به صورت خود می زنند تا زیبا به نظر برسند !
کودکان دوست دارند همه چیز را بچشند ، لمس کنند. این علاقه ناشی از کنجکاوی کودکان برای کشف محیط اطراف است.
از نظر علمی دختران در سن زیرهفت سال به استفاده از لوازم آرایش گرایش دارند زیرا آنها در این سن نسبت به پدران خود رابطه عشق ورزانه دارند و در این میان مادر را رقیب خود می دانند ؛ همانطور که پسران نسبت به مادر این احساس را داشته و پدر را رقیب خود احساس میکنند.
دختران به دلیل اینکه در سن تقلید قرار دارند ، میخواهند از نظر دیداری در مقابل پدر نسبت به مادر خود برتری یابند ؛ به همین دلیل از لوازم آرایشی مادر استفاده می کنند تا پدر به آنها توجه بیشتری کند.
رفتارهای بازدارنده برای استفاده نکردن کودک از لوازم آرایشی باعث علاقه مندی آنها در بزرگسالی خصوصا نوجوانی به لوازم آرایش می شود و در آینده میان نوجوان و خانواده ها تنش به وجود می آورد که ممکن است از نظر روحی و روانی به فرد آسیب رساند.

خانواده ها باید اجازه دهند آنقدر کودک خود از این لوازم استفاده کند تا نسبت به آن سیر شود و دیگر کشش اولیه را نسبت به لوازم آرایشی از دست بدهد ، زیرا اگر این اجازه داده نشود ، این مسأله در بزرگسالی فرد تبدیل به عقده روانی میشود.
گاهی بی‌تفاوتی نسبت به برخی رفتارهای کودکان در حذف آن مؤثر است بنابراین والدین این کودک باید نسبت به این رفتار کودک بی‌تفاوت باشند و او را تنبیه نکنند، همچنین تشویق این رفتار می‌تواند موجب تثبیت آن شود.
ترتیب دادن نمایش عروسکی در خانه و گریم کودک می‌تواند حس نیاز او به زیبایی و مطرح شدن را تأمین کند.
گریم کردن کودکان در پارک‌ها یکی از روش‌های مناسب برای تأمین این حس نیاز است زیرا کودک دوست دارد مرکز توجه باشد و تلاش برای جلب توجه در انسان با خلق اثر خود را نشان می‌دهد.

 

.

اطلاعات بیشتر ( لمس کنید )

مطالب مرتبط

نظرات کاربران ۰

خرید حضوری تتر